Friday, December 26, 2008

you're mine~

kisah ini merupakan flashback dlm 2 taun lepas, semasa aku form 2... kali ini aku akan ceritakan bagaimana aku bertemu dgn dia...

kadang2 bile nk keluar rumah dgn 'dia'aku rase malu... apelah dosa dia... aku pun dah tak lalu nk kuar ngan dia... masa mula2 dulu, nmpak cantik.. tapi sekarang... mcm dah x cukup masa nk urus diri... dulu perangai dia lembut, bikin hati ini selesa.. tapi skang, bila aku cuba nk mesra dgn dia, dibalasnya kasar... smpai naik sakit kaki aku...

sedar x sedar, dah setahun dgn dia... kadang2 rase kami perlu berpisah... tapi usia hubungan kami yang setahun tu buat aku sayang ngan dia... 

satu hari, pada musim cuti sekolah, sekolah ada buat lawatan ke kl.. aku dan beberapa orang kawan lagi berpakat nk pegi same2 dan bawak 'ehem2' masing2... so pada mlm itu, semua org pakat bawak masing2.. termasuk la aku... aku tgk yg lain tu xde la sehebat mane tapi aku tgk diorangmcm selesa, dan gembira je... cemburu tu cemburu la jugak... so mlm itu ketika mereka bermesra dgn masing2, aku cuma tidurkan dan ketepikan dia... aku tak tahu kami boleh bertahan smpai mana...

soknye, kami ade singgah kat time square... kami bjln ramai2 pastu berpisah dgn pasangan masing2.. satu perkara yang aku x sanggup lakukan dan yang aku sendiri x percaya aku boleh buat telah terjadi... 

kami telah masuk ke sebuah kedai... kat kedai tu.. ramai yang cantik seperti dia... rambang mataku melihatnya... asalnya, niat ku hanyalah untuk mencuci mata.. tapi 'DIA' telah mencuri perhatian ku... 

dirinya bukanlah menonjol sangat... dia mempunyai 'kulit' yang hitam tapi cantik... cincin2 yang menghiasi dirinya menambah keunikan yang ada pada dirinya.. dan sememangnya aku x boleh tahan terhadap tali putih yang digunakan untuk membebat tubuhnya.. alangkah baiknya jika hujungnya dibuat seperti riben... mulutnya cantik... sepadan dengan aku... bahagian bawah tubuhnya cantik dan menggiurkan.. curve yang dimilikinya mmg sempurna.. walaupun cuba disembunyikan, tapi memang ternyata amat mudah utk menikmati susuknya... 

aduh... sakit kakiku... ini memang angkara 'dia' yg cemburu... baiklah.. sememangnya aku x boleh mengelak lagi... perkara ini perlu diselesaikan... aku beritahu dia perkara yang sebenar dan masalah yang melanda kami... perihal ini sememangnya dah diketahui oleh dia namun, cuba dielakkannya... saat itu, aku tahu 'dia' ingin sangat menitiskan humur yang ada pada matanya, tapi dia cuba untuk bertahan... aku hanya mampu bertunduk... aku masih lagi sayangkan dia tapi inilah cara yang terbaik... dgn ini, kami x akan lagi makan hati apabila masing2 cuba sakitkan hati sesama kami... 

di saat itu, terpisah lah kami secara rasmi... 

dan pada malam itu, aku curi keluar (fly la kata orang....) ke tempat yang sama aku jumpa DIA di kedai tu... syukurlah dia ada di situ... walaupun malu, aku tetap meneruskan usaha aku memikat DIA... setelah sedikit komunikasi cara kami, kami dapati sememangnya kami sepadan... dan mlm itu jugak, dia mengikut ku kembali ke tempat kami menginap... di sana, kawan2ku melimpahkan pujian ke atas DIA walaupun aku tahu ade yang cemburu... dan aku juga terpaksa elakkan drpd berjumpa dengan 'dia' sebab aku tak mahulah terukkan keadaan.. sbb benda ni terjadi pada hari yang sama kami berpisah... 

Malam itu juga kami spend bersama-sama... 

Dan setelah hampir dua tahun kami bersama, kami x pernah rasa lagi perasaan tak selesa apabila bersama. tak dinafikan pada awalnya perasaan kekok tu ada, tapi lama kelamaan kami mula memahami... tapi dialah yang lebih memahami dari aku... dia sentiasa memberi ruang keselesaan pada aku... dan dia x mudah cemburu... dan juga, walaupun dia x lah cantik sangat seperti dahulu, namun dia masih tetap kusayang... aku juga sering hadiahkan dia dgn tali yang baru agar dia x berasa rendah diri bila bersama ku... 

kasih sayang kami telah kami bawa ke mana-mana sahaja kami pergi bersama... ketika keluar berlibur, beriadah, ketika melancong... dan saat yang paling manis buat aku dan dia ialah kami berdua telah bersama-sama meletakkan jejak kami di Melbourne, Australia...

dia ialah...

eskrem chenta pada kasut converse dia~

Thursday, December 25, 2008

hari ini aku nekad wat keje umah~

ari ni aku nekad nak wat keje rumah~ semalam aku dah plan siap2. aku nk stat pukul 9-12 tgh ari. pastu smbung blk dr kul 3-6... 

pukul 8 pagi.. mak aku jerit panggil nama aku. aku ingat dh lewat, rupenye masih awal. mak aku minta fon, ade program di skolah. so aku serahkan la.. awal lagi ni. sofa lame yg ade kat depan ni pon cantek la. so aku baringkan la punggungku di atasnya. hurm.. walaupun dah tenggelam sket, tapi selesa... lalu kunaikkan kakiku dan luruskan mereka... owh, x sangka kaki ku begitu panjang~ boleh jadi modal nk lompat tinggi n lompat jauh taun depan ni~ lalu ku sandarkan tulang belakangku dan rehatkan kepala ku di armrest. sejuk la plak sofa ni, dgn baunye yg semacam tapi best tu... eyh, nanti dulu, buka kipas dulu~ saki baki nyamuk kadang2 masih ada mengganggu... aku bangun dan buka kipas... tapi sblum melabuhkan kembali badan aku ni, aku terpandang bantal busuk yg ade kat citu. lalu kucapai dan letakkan bawah medula oblongataku. bukan direct, tapi bawah tengkorak. mata yg mamai ni mula menjerit, meminta untuk ditutupkan........

celik2... dah pkul 12 lebih... astagha..........

citer korea kat tv2!! mane leyh tlepas~ 

jap2... aku ade benda blom disetelkan... ape ye? owh homework... alamak dah tlpas la... aku mane bleh kalau jadual dh interrupted ni.. xpe2.. layan WHI dulu~ pkul 12-30 c=tgk cite korea... huhuhu... abes kol 1.30... mak pon baru je blk dr skola... so xde pe utk dimakan... baru nk mula msk... 

menyedari hakikat tersebut, aku pon terus mencapai kain tuala dan menuju ke bilik air... ku lurutkan baju dan seluar track yg aku pakai... yang tinggal hanya lah sehelai boxer. lalu ku masukkan dlm timba laundry baju itu... busuk la... hurm... sementara menunggu air penuh, sengaja ku berposing di dpn cermin... saje... nk menikmati susuk tubuh bogel seorang lelaki... lambat lagi ke penuh air ni??? hurm... 

dlm 15 minit cmtu, air pun dh penuh... aku rase air tu, mak aihh.. sejuknye... ni yg mls ni. ape2 pon, mandi ttp mandi... lalu ku buangkan ape yg aku pakai sehingga tiada seurat benang pon di atas badan. skang ni nk kemarau kot.. panas je... bulu2 yg ada kat badan ni menambahkan lagi kesusahan aliran udara... hurm.. trim sket la... lalu kucapai gunting yg mmg sudah tersedia ada kat situ skian lama nya... aku tutup toilet dgn cover dia dan duduk... lalu kugunting apa yg patut. semakin lama semakin nipis... jenuhnye nk gunting... dan apabila kita hilang tumpuan, kemalangan mungkin terjadi.. smemangnya~ benda itu terjadi juga.. adus... gunting yg erat di tangan terhempas ke lantai.. tangan ku memekup 'dia'... alamak2... takutnye! nk pandng bawah ke x ni? macam mana kalau2 'dia' dah xde? ape nk wat?

akhirnya, aku beranikan diri juga... syukur.. masih ada di situ... nasib baik~ klu x, xde la bin Muhammad Mokhzani kat dunie ni. hanya luka kecil tapi bukan di bahagian tu... lalu ku cedokkan air dan simbahkan dari kaki smpai ke kepala.. dh lame amalkan cara ni.. dgn ini, tubuh kita tak akan terlalu terkejut menerima simbhan air sejuk... dan dgr kata, pesakit diabetes dapat melewatkan kadar kaki dipotong. dgr kate la.. hurm... mak dh tukar la shower cream... bau cam buah oren, org buta mesti sangka tu ada lah jus oren... hurm... bestnya...

bila dh berbuih badan ni, teringat lak zaman kanak2 dulu... main sabun, eh.. main buih dan tiup bubbles... hehe.. aku cuba dan menjadi la... besar lak tu... pecah satu, tiup lagi.. hehe...

aku sudahi dgn skali lagi simbhan air.. ahh... memang menyegarkan~ kluar2 je dh dkt pkul 2.30... lame gak eh... pastu aku ke dapur.. dah siap ke blom masak? "jap2.. nk tanak nasik lebih sket... tunggu sat.." gitu la lebih kurang jawaban mak aku.. laparnye...

setelah kol 3 baru la siap... laparnye... pagi tadi aku makan lebihan donat J.Co je... maw x lapar... ari ni lauk ayam goring je.. simple tapi sedap.. dgn air asam... 

ahh... kenyang nye perut... kol 3.30.. satu benda yang aku patut wat... homework~ hurm.. mula2 bukak pc dulu... nk print sheet homework jap... alang2 ym skali... tibe2 ade hambe allah ni sorang buzz aku... lame x sembang ngan dia... rupanya dia x lama...  dan nk jumpa dia pon blom tentu lagik... so ym la kami smpai kol 5... (actualyy smpai kol 4 lebih je... tapi lps tu ade org buzz lagik...) pastu abah blk awal ari ni.. ajak gi bank n makan kat luar skali... so kensel la niat nk bwat humwork ptg td... =.=

mlm ni... ntah mcm mana, aku terlelap dari kol 8 smpai kol 10... hehe... trus btal niatku hendak wat humwork~~

arghhhhh!!!!!!!!!!! tolong la weyh~~ same2 jgn wat.... gagal bersama-sama!!!!!!

sebuah lagi kisah x penting dari eskremsedap~

Tuesday, December 2, 2008

OZ Trip - Day 3


Saturday, November 29, 2008

OZ Trip Day 1 & 2

DAY 1, 29 Nov Saturday

huarghhh!!!!
leganya membuta...
now, i'm in my sis room... rather small but enough to accomodate us.
we landed at 7 am (melbourne time...) the temperature was reported at 13 degree Celcius...
it suppose to be hot... but it rained yesterday and it was rather cloudy... sejuk.. best gak... bila angin dtg menghembus muka kita...
so we rest the whole day and made a quick tour at the Monash University campus... it's saturday, so there was nobody except for some people... most buildings was closed....


DAY 2, Sunday 30 Nov
so, today we toured the Melbourne city... we took the train first to Melbourne Central... and we took the trams... great experience though... we headed first to the Victorian Market~


have lunch at the garden~ and take a tour around the road.. went up to Skydeck Eureka to watch melbourne in 360 degree~



enough of words~ let the pics do the talking



at the victorian market~ the new jason mraz




in the tram wif my sis





a street outside the Melbourne Central





huntingdale train station





waiting for the train early in the morning~ sejuk~







cherries!~ yikes



tees sold in victorian market

butchery in victorian market



boomerangs~



daging rabbit dan kangaroo





our lunch~

el-faraulah, banana, cherries, apricots


at the old parliament building


at the garden


garden




at flinders street



at art centre

tugu sape tah ni~ huhu




inside the tram




at skydeck eureka tower~

flinder st rail station



going down to earth = be humble~



wif mak during the descent

at the city museum~





kete kude

public toilet (???)


public toilet 2


yarra river


FINISH DAY 2
more pics are going to be uploaded~
plz continue ur support to this blog~

heyya~

assalamualaikum~~

i'm now finally here...
MELBOURNE!!!!!!!

.......
think i might be dozing off in few minutes frm now
havent sleep from yesterday...
huhu~ catch ya guys later...

ZZZzzz......

Thursday, November 27, 2008

Chrono Cross ISO

huhu~~ pagi ni aku bosan...
kak gi hospital, tgk abang...
huhu.. dislocate lagik~

sedang sibuk mengganggu pakcik google...
aku terjumpa natang ni...
siyes beb... mengenang kembali memori lama...
i've played diz game about 5 years ago... dh byk kali ulang~
pstu aku kasi pinjam org lain... trus x dpt blk...
sape tah pinjam....
aku main ari ni dah hampir bejaya habiskan disc 1... bangge2
Chrono Cross NTSC-U for Playstation is one of the best rated RPGs for the PSX console. It was rated 10,00 at gamespot, which is VERY rare

Square's Chrono Trigger got everything right. The self-proclaimed "dream team" of scenarist Yuji
Hori (Dragon Quest), producer Hironobu Sakaguchi (Final Fantasy), and character designer Akira Toriyama
(Dragon Ball Z) created a quirky, enjoyable romp through time with a cast of endearing characters, memorable
environments, solid RPG gameplay, and unparalleled presentation. Needless to say, fans have clamored for a sequel ever since.


Download Here

* Best played with ePSXe 1.5.4
* Plugins dan bios, pepandai la cari sendirik... xpun mtk je kat aku...

adus... baju x cari lagik~

Saturday, November 22, 2008

be strong, be kind

yikes! can't believe i finally finished my form 4 year
just rasa terkilan la sikit kan...
i suppose i can enjoy my form 4 year ngan kawan2 dob but...
nk wat cmne?
dh dtg ke sini...
actually it's ok.. kat mana2 pon xpe...
as long as u pandai berkawan cukup la...
tapi kira ok la... klu kat luar ni..
i'm more prone to do 'bad' things.. hehe...
kat asrama, kire terkawal la sikit...
alhamdulillah...

next year, the big thing will be SPM
x lame mane dah...
10 months is just like a blink...
will there be enough time to study?
takutnya aku...
bknnyer ape.. spm tu...
hidup bermula lepas spm... spm menentukan segalanya...
bagi aku, kecemerlangan tu penting...
skang ni pon still bergelumang dgn B lagi... mcm mana nk score str8 A1?
aku pon nk study oversea gak...
persaingan smakin meningkat...
ya allah, takutnya aku... berikanlah aku kekuatan utk menghadapi semua ni...

bile dah cmni..
maksudnya aku xleyh la nk aktif sgt benda2 lain...
n being like that really hurts me..
i just hate to study for the rest of my life...
i dun wanna be like my bros and sis...
study manjang...
sampai xde pengalaman waktu sekola...

so, based on all these
azam utk taun depan
  • STUDY pantang ada masa free
  • AKTIF dlm koku kalau ada peluang
  • JAGA HATI KAWAN2 dan jangan wat musuh
  • BUAT baik ngan cekgu
  • JAGA HATI si 'dia'
  • be strong, be kind
harap2 dapat la capai segala misi aku ni taun depan...
amin~

Friday, November 21, 2008

i like tartans




i dun know y..
but i seem to be liking
TARTANS!!!

could it be because i saw somebody 'hot' wearing this shoe?


i feel lyke throwing up~

hurm... buhsan duh
without 'that person' around...
huhuhhuhuhu....

Thursday, November 20, 2008

WELCOME TO MY NEW BLOG

welcome to ma new blog~

aku akhirnya mengambil keputusan utk melupuskan blog lame aku gara-gara x terapdet... bukannya x bukak langsung tapi dr 5 drafts yg aku wat tu hanya 1 yg terpublish... huhu...

so, skang ni u guys bleh la expect better posts frm me... aku pkai blogger la plak... maybe sng sket kot...

what's this blog about?

hurm... mainly about my life as a *bright* student at a boarding school located at the *peaceful and hassle-free* Kangar..
what i do at home
my travel experience
my view on relationships
and lots more....

who's the *cute* author of this blog???

the author uses anonymous name of eskremsedap... he's a non-typical person and he has a unique kind of way of viewing things... his passion is in *study*. he sees more than other people.. he hates and despises those who are *selfish, self-centered and manipulative*...
he sometimes practises *hypocrisy*, but just to improvise.
he thinks *positively* but sometimes, *negativity* resurrects him.
he may not be strong, but he's a really *resillient* person...
he opens up his mind for new experiences..
and sumthing bad abt him, he sumtimes thinks ppl around him are *stuPID*
and if he antagonise sumbody, he does it down to the core

he has been acting *down to earth* for the rest of his life
and because of that, he was left behind...
and now.. he is going to blow!!

welcome to his darkside....