Wednesday, May 6, 2009

eskrem leleh beku semula

guys, i'm back!!!!
soryy coz i left this blog un-updated....
mr eskrem is actually melting for the last 3 weeks...
semua gara2 midyear... plus with me being sick... that sucks!
ok, let me go through the exam week

first week

hari jumaat, hari yang penuh dugaan dan cobaan...
ya.. sejarah... kedua-dua kertas pula tu...
paper 1 ngan struktur okey, bgus... mai tang esei, maaf dipohon, Cikgu Ku Mahizan..
saya telah banyak melakukan "dosa" besar dalam esei sejarah... berbohong tu kan dosa besar...
bukannya saya mahu, tapi saya terpaksa.. tolong la paham...

second week

isnin cuti, selasa ada sambutan hari guru pula... alhamdulillah, kali ini tidak terjadi seperti taun lepas... kiranya, tiada cikgu yang keluar dari dewan, malah ada juga yang turun masuk dewan... tak disangka, danial boleh buat kejutan ketika persembahannya. tindakannya itu menyebabkan suasana di dalam dewan bertambah ceria dan gamat. lepas tu ditambah pulak dgn gitaris dia yang terer2, dan gitaris KP yang memakai baju aku.. (nak jugak...).. pastu cikgu syahir, sir hasrul, cikgu yazid dan en a'amar juga turut menyanyi. danial menyampaikan lagu 'Kasih' dengan penuh 'perasaan', sementara cikgu syahir dan sir hasrul masing2 menyampaikan lagu 'Andai KuTahu' dan 'syurgamu'. cikgu yazid dan en a'amar pula menyanyikan lagu 'Hari Ini Dan Semalam' secara duet. persembahan mereka dikejutkan lagi dgn kemunculan istimewa Datin Noridah di atas pentas menghadiahkan sekuntum bunga 'plastik' buat sang arjuna yang berdendang. lega rasanya semua berjaya selesai dgn lancar. terpancar cahaya keseronokan di wajah guru. lepas itu diadakan sukaneka untuk guru, ada badminton, boling nyior, ngan takraw. aku terkejut melihat en pesol bermain takraw. tak dinafikan diorg ni mmg cekang. Sir Hasrul pula bangga dgn kebolehannya menggulung. ahh.. tiada masa utk itu semua.. tangan aku harus mencapai buku dan BACA!

hari rabu, exam biology. mula-mula rasa agak susah la tetapi ternyata jangkaanku meleset. semuanya gara-gara chemistry. semakin dibelek kertas, semakin tegang. rasa seperti mahu sahaja aku melelehkan air mata. BM kertas 2 dan BI essay seronok dijawab. aku tiadalah pandai menyusun kata2 dan ayat, tapi aku seronok meluahkan imaginasi dan memenuhi tugas2 yang diberikan soalan.

ari sabtu, tasawwur Islam, kepala rasa agak sakit sikit tapi kira cool lah.. sempat aku buat nota nk membezakan prinsip Islam dan sikit2 psl negara Islam.... exam malam satgi, sempat tak kalau aku keluar outing? kuar mkn jadi la.... ternyata tindakan aku tu tepat... exam tasawwur ditangguh selepas cuti penggal, yahoo!

minggu ke 3, yakni minggu terakhir...

physics~~ yang ni aku terpaksa mengaku, aku tak ade ape2 sebarang perasaan pon mase jawab ni.. x ingat? x reti nk calculate? calculate2 x dpt? tinggal je lah... 2,3,4, markah je pon. Ya Allah, negatifnya aku....

modern maths - okey, walaupun sedikit ragu2 dgn bab pro-pig-lity dan dr segi mathematical grammar.... konfiden A tapi pyh nk dpt cemerlang...

add-maths - ntah nk kate, tapi mmg penat, lesu, pening, loya nk menjawab mendalah ni... dh r dewan tu panas, paper 25 questions ok, tapi mai tang Long Questions, i sucked. banyak masa dirugikan.

bm - esei, alhamdulillah, puas hati nk menjawabnya... semua perenggan ada at least satu peribahasa, lebih dr 8 ayat, n yang penting; CUKUP MASA... :)

bi - paper 2, leyh r.. agak senang kalau x pikir lebih, jadi susah kalau pikir byk...

agama - not bad, cuma tang pengertian ayat je aku x jawab, sbb tak tahu.. nk bohong tak boleh, kang x pasal2 aku dituduh buat ajaran sesat... hehehe

sivik - soklan 22 lucah!!!!

dan dgn sivik, maka berakhirlah sudah exam mid year kali ini. selepas ini tiada lagi exam sekolah utk kami. kita bakal berhadapan dgn trial dan seterusnya SPM... InsyaAlla, aku akan berusaha lebih lagi lepas ni.. mungkin korang tak akan jumpa lagi mokhzani yang sebenar... eskrem yg leleh kini beku semula....







4 comments:

Anonymous said...

f5 pun de sivik jgk ke??alamak!wth~:P

adwin H said...

lol
selamat kembali~

haha!
bes pulak dengo ko cter sal exam.
aku time exam bizi ngan exam n pertandingan..
pening2

Anonymous said...

weyh??
ko tak join hksbp keh???

@iZAt said...

haks...exam cm bangang jer...