Tuesday, June 1, 2010

Season 2 Ep. 5 : Mengapa?

Mengapa.

Mengapa tidak 'kenapa'?

Kerana Cikgu Norma cakap, 'kenapa' bukan satu kata tanya.
Kenapa = kena apa. *sebab tu kot*
Mengapa baru tepat.


Sudah.

Baru-baru ini, saya ada melakukan joyride di blog rakan-rakan. Terhibur juga membaca nukilan mereka. Cara penyampaian mereka berbeza-beza, namun masih mampu menarik minat pembacanya supaya terus membaca.


Ada yang secara berterus terang.
Ada yang secara bermanis-manis.
Ada yang menggunakan unsur ironi.
Dan yang paling saya suka; cryptic. =D

Mengapa saya suka menjadi "cryptic"?













.
.
.
.
.
.
.
.
.
.













Sebab suka hati saya lah!


_________________________________

Intipati posting kali ini ialah kita haruslah hormat-menghormati antara satu sama lain. Peribadi orang ni tak perlu dipertikaikan. Selagi peribadi seseorang tu tidak bertentangan dengan hukum agama atau songsang dengan fitrah insaniah, tak payah lah offensive sangat. Kita rasa tak sesuai sebab cuma tak kena pada budaya kita sahaja padahal benda tu biasa bagi kebanyakan orang lain. Selalunya, orang yang serang peribadi ini, dia tiada modal nak kata ataupun dia rasa diri dia bagus. =D


Bukan semua orang suka cicah mempelam putik dengan garam belacan.


p/s: satu lagi posting yang boleh diignore. penulis ketandusan idea. maaf metafora tiada mengena.

4 comments:

Nor Syazwani Azmee said...

Weh, syok la dengar lagu hang! Aku rasa cam nak letak lagu p.ramlee gak! Just you wait.... lalala~

Dan aku sangat setuju dengan post hang. Right... aku pun selalu pertikai peribadi orang. Perrrgghh. Aku mmg agak judgemental. Kebanyakan manusia memang normalsinya begitu. Haiiz. Dan aku tak dpt relate 'mengapa/kenapa' dengan isi blog ko. Hehh. =.=' Ha'ah! Hang memang cryptic! I just notice! (based on ur previous entries!)

Nor Syazwani Azmee said...
This comment has been removed by the author.
♥Aziza Aini♥ said...

if they write something cryptic - how can we understand what they want to say at the first place?

Mokhzani.Ismail said...

then, it's not for us to decipher~ :)